Ірина Сєрова – політичний та PR-консультант політиків та бізнесменів, експерт з політичного маркетингу, кандидат юридичних наук.
Тема: «Політична риторика та управління аудиторіями»
Своєю професійною метою Ірина вважає виховання та допомогу в становленні нової політичної еліти.
Головне, на що робила акцент Ірина: не вірте тому, що вам хтось говорить, не слухайте те, що кажуть по телевізору! Вірте в те, у що вам самим хочеться вірити! Та робить те, що любите.
Що важливого та цікавого узнали:
– Зараз ми живемо у часи третьої політичної еліти. Віком ця еліта така ж, як і наша незалежна республіка, тобто ровесница України. І ця третя еліта вже НЕ готова домовлятися в першою.
– У політичній риториці важливо бути почутим. Чим чіткіше донесете свої думки — тім швидше зможете змінити світ навколо себе.
– Публічних виступів бояться усі. В основі — базовий страх бути неприйнятим.
– 20% аудиторії не сприймають спікера з першої секунди завдяки своїм стереотипам (не подобається голос, колір волосся, одежа…). 20% люблять спікера з першого погляду! Іншим 60% більш-менш все одно. Гарний спікер одразу бачить другі 20% та розповідає для них.
– Не бійтесь публічних виступів.
– Важливо вміти відповідати на незручні питання.
– 70% успіху виступу залежить від зовнішнього вигляду, рухів, поведінці на сцені. 30% залежить від того, що саме ви говорите, від контенту.
– Жіноча логіка у політиці дуже відрізняється від чоловічої.
– У політиці репутація — все! Не імідж.
Ірина порадила:
1. як працювати з аудиторією та які існують рухи під час виступу.
2. як володіти своїм голосом та які вправи робити.
3. Дрес код.
Говорили про універсальні правила Обами:
a) Змістовні паузи. Паузами спікер зупиняє увагу аудиторії, дає можливість осмислити те, що вона почула.
b) Говорити структуровано (пункти).
c) Увага жестам (наприклад, фірмовий жест Обами — відкриті руки у закатаних рукавах).
d) Золотий перетин політичної речи: постановка проблеми (коротко, з жестами та паузами);
e) Посилення заявленої позиції (пояснення не більш чим 5 тез);
c) позначення противників; пропозиція свого рішення проблеми.
4. Слідкуйте за хронометражем та вчиться відчувати час.
5. Будьте дуже уважні з афоризмами та анекдотами.
6. Не здавайтесь тим, ким ви не є.
7. Емоції, які працюють: страх (усі політики на цьому працюють), загроза та радість/очикування (завтра я зроблю це!)
8. Маніпулюйте статистикою. Її все одно не існує, а ваші цифри неможливо перевірити.
9. Розповідайте реальні історії з життя.
Дотримуйтесь інформаційної гігієни:
– Не вірте в усе, що почули.
– Дайте відстоятись інформації 3 дні.
– Міркуйте, аналізуйте.